Voor woest aantrekkelijke merken van binnen en buiten

Hallo
programma­manager,
wij zijn je visie­versterkers!

Programma’s. Abstracte, complexe verhalen op weg naar een toekomst vol vage beloften. Wat doen je stakeholders? Langskomen en doorlopen, of stilstaan en aanhaken? En programmamanager, wat doe jij? Je programma is een merk. Minder weerstand en meer draagvlak? Branding doet wonderen voor programma’s.

Ook een programma dat straalt als een supernova?

Een programma is
toekomstmuziek die
vandaag wordt gespeeld

Probleempje: met een incomplete partituur heb je nog geen symfonie. Of nummer 1-hit. Hoe zorg je voor zichtbaarheid en impact, terwijl je zo’n abstract doel hebt? En waar je (niet altijd dankbare publiek) weinig samenhang en vooruitgang ervaart? Zie iedereen maar eens mee te krijgen! We combineren onze kennis van merken en communicatie met ons verstand van verander- en programmamanagement. We snappen je dilemma’s. Je moet herkenbaar zijn, uitdagen en tegelijkertijd dienstbaar zijn aan het resultaat. Dat is een subtiel spel. Gericht op verleidelijke vergezichten, rekening houdend met het imago van je opdrachtgevers. Je wil rust in het programmateam en de media in de meewerkstand. En dat alles natuurlijk voor de goede zaak.

We zien je programma als merk

Vaak denken mensen bij een merk aan het logo. Dat is niet hoe wij het zien. Om met Seth Godin te spreken: “Every action, in any form, is branding”. Een bezield geheel van activiteiten op weg naar iets dat leeft! Dat geldt dus voor een programma net zo goed als voor een merk.

Pas als de mensen die je wil bereiken zijn aangehaakt, kun je een echt betekenisvol programma hebben. Het doel: mensen onderhuids zo raken, dat ze graag je ambassadeur willen zijn.

Geen papieren tijger, maar verhalen van vlees en bloed. Van tegenslag, moed, hoop en vooruitgang. Van droom naar werkelijkheid. Voorbeeldig, verrassend, op het randje, soms net wat verder. Altijd frisser dan je omgeving verwacht.

Waarom kiezen voor Brainy Branding?

Frank Goijarts

Frank begon als adviseur bij het eigenzinnige BSO (ja, de winkel van managementgoeroe Eckart Wintzen). Nooit meer losgelaten, dat idee dat van veranderen met een ziel. Menselijke maat voorop, en nooit, maar dan ook nooit de middelmaat. Hij werkt al jaren samen met Jo Bos (die van de methode Programmatisch Creëren) en was intensief betrokken bij een groot programma ter bestrijding van ondermijnende criminaliteit. Hij weet uit ervaring hoe belangrijk het subtiele spel met stakeholders is. Programma­management: werken aan geloof in een mooie uitkomst voor iedereen.

Jolande van Straaten

Jolande heeft een zwarte band in verandercommunicatie. Ze werkt inmiddels ruim 15 jaar bijna uitsluitend voor trainers, coaches en organisatie­adviseurs en creëerde zo een (ooit onbedoelde) niche. Is van concept en creatie. Als gepassioneerd versimpelaar en behoorlijk kritische vriendin weet ze ingewikkelde boodschappen te verhelderen. Ze werkt al jaren samen met de mensen van PGM Open, het platform voor professionalisering van programma­management. Jolande en Frank zijn beiden gecertificeerd door Level C als merkspecialist en merkstrateeg.

  • KvK-nr. 59954280
  • BTW-nr. NL001693881B52
  • Brainy Branding © 2022