Culture eats
strategy for breakfast
Als je iets dóet met cultuur tenminste.
Mik op mensen
Klanten en medewerkers voelen zich graag gezien als mensen, met twijfels en verlangens, in plaats van als middel voor sales targets. Is zakelijk succes dan niet meer belangrijk? Natuurlijk wel! We zetten daarbij alleen in op de lange termijn. Pas als de mensen die je wil bereiken écht zijn aangehaakt, kun je een betekenisvol merk hebben.
Stuur op cultuur
Cultuur is een wezenlijk onderdeel van de lading en uitstraling van je merk. Het is de onderlegger voor eigenaarschap en trots van je medewerkers. Een richtsnoer voor gedrag dat de identiteit van je merk versterkt. Cultuur is maakbaar. Niet makkelijk, maar het is niet zomaar een gegeven. Wie zijn de dragers? Waar worden ze voor beloond? Welke heldenverhalen gaan er rond? Welke tradities spelen een rol? Jij bepaalt wat het ‘eigen’ gezicht van je merk is, waar de accenten liggen.
Waarmee we je helpen


Workshop archetypes en merkpersoonlijkheid
Je klanten willen een menselijk merk, met herkenbare trekken. Welk oerbeeld laat je zien? Welke rol speel je in de ogen van je klant? We gaan aan de slag met archetypes. Daarnaast bepalen we de tone of voice. Hoe klinkt je merk? Uitdagend, problematiserend of optimistisch? We zoeken taal die je doelgroep aanspreekt, geruststelt of juist wakker kust. Je krijgt een lijst met merkwoorden en voorbeelden. Toveren met taal!


Workshop cultuur
Van merkwaarden naar werkwaarden! Wat zijn de heldenverhalen? Hoe ga je om met tegenvallers? Daar sturen we op. We helpen bij het creëren van psychologische veiligheid. Mensen die zich durven geven brengen je merk tot leven.


Workshop cultuurcanvas


Workshop merkwaarden
Waarden zeggen iets over de manier waarop je je werk doet. Door dik en dun. Je maakt er desnoods ruzie over. Merkwaarden zijn meer dan een hoekje op je website. Zet je ze goed in, dan zijn het goudklompjes voor je merk.


Cultuur-audit


Voice dialogue
We keren je
binnenstebuiten.
En het wordt
nog leuk ook.
Hoe zit het met gedrag en ongeschreven regels?
- Wie zit er op de bovenste verdieping?
- Wie parkeert waar zijn auto?
- Wat voor soort auto’s zijn dat (of is het een fiets)?
- Hoe gaan we om met elkaar, met klanten en leveranciers?
- Hoe nemen we de telefoon op?
- Welke heldenverhalen gaan rond?

Als je zegt ‘alles voor een glimlach’, ervaart de klant dat dan alleen op je website of ook aan de voordeur en bij het afvoeren van zijn witgoed van de derde verdieping? Daarnaast: komen de goede medewerkers op je bedrijf af en weet je ze te binden? Wat is hun ‘employee journey’?
We gaan in gesprek: met jou, je leidinggevenden, medewerkers, je afnemers en andere stakeholders die ertoe doen. We zoeken naar de mate waarin de organisatiecultuur en het gedrag van je mensen bijdraagt aan de beleving van je merk. En we hebben een unieke aanpak om te werken gedrag en de motivatie van je mensen te beïnvloeden.
Brainy Branding heeft verschillende workshops en beproefde werkvormen om gericht aan je cultuur te werken.
Frank is specialist in het positief beïnvloeden van gedrag van mensen. De wetenschappelijk onderbouwde principes en technieken staan in zijn boek ‘Praktijkgids motiverende gespreksvoering social work’. Een aanpak die zich ook bewezen heeft in organisaties waar het belangrijk is dat medewerkers (opnieuw) gemotiveerd zijn om het beste van zichzelf te geven.
Inspirerende en activerende werkvormen: we zijn er verzot op! Denk aan: storytelling, je persoonlijke pitch, het samen schrijven van een (persoonlijk) manifest, concepten voor events en terugkomende vieringen, passende beloningen voor mooie prestaties of leuke reminders. Het goede nieuws: we zorgen er ook voor dat alles er woest aantrekkelijk uitziet.