
We helpen je aan een stevig merk
Wil je het potentieel van je merk volledig benutten? Het onbewuste speelt een grotere rol dan we denken. Hoe sneller de wereld en hoe meer er te kiezen is, hoe belangrijker intuïtie. Daarom kun je maar beter zicht hebben op de emotionele lading van je merk.
Brainy Branding werkt met organisaties die het lef hebben om zich te laten zien zoals ze willen zijn. Zodat klanten en medewerkers zich écht verbinden. Op weg naar stevigheid en duurzame groei.
Welke plek neem je in? In welke omgeving opereer je? Met welke trends heb je te maken? Waar liggen kansen? Wie zijn dan je (potentiële) klanten? En wat houdt ze bezig? Dat brengen we samen in beeld.
En: waartoe is je merk op aarde? We zoeken samen een strakke (her-)formulering van de reden van je bestaan. Een die duidelijk maakt waarom je product, je dienst of je organisatie ertoe doet? Hoe help je je klant de betere versie van zichzelf te worden? Welke archetypische rol vervul je? Welke waarden passen daarbij? Dat verkennen we met de mensen die belangrijk voor je zijn. Je MT, je aandeelhouders, je medewerkers en klanten.
Ook een merk dat onder de huid zit?
We keren je
binnenstebuiten.
En het wordt
nog leuk ook.
Buitenkant + binnenkant
Brainy Branding verbindt de buitenkant met de binnenkant. B – B, snap je? We willen een merk neerzetten dat een vliegwiel kan worden voor jarenlang succes. Doordat je klanten zich aangetrokken voelen tot je merk. En zich gezien voelen als mensen, in plaats van als middel voor je sales targets. Is zakelijk succes dan niet meer belangrijk? Natuurlijk wel! We zetten daarbij alleen in op de lange termijn en klanten en medewerkers als ‘human capital’.
Pas als de mensen die je wil bereiken zijn aangehaakt, kun je een echt betekenisvol merk hebben. Een authentiek merk dat mensen ook onderhuids zo raakt dat ze graag je ambassadeur willen zijn.
Every action, in any form, is branding.
– Seth Godin

Strategie
Waar en waarin zit je ontwikkeling of groei? Hoe realiseer je die en welke rol speelt kan merkontwikkeling? Welke klanten heb je, welke zijn je trouw en waarom, welke wil je hebben en van welke wil je af? Hoe vergoot je je je uniciteit en herkenbaarheid in de markt? Hoe draag je bij aan identiteit van je klanten en medewerkers? Wat is de klantreis? Hoe vergroot je je plakfactor? Welke uitingen en communicatiekanalen spelen daarbij een welk gedrag wil je dan zien?
Wat we je leveren
Je merkfundament (purpose, visie, missie en merkwaarden)
Merkpositionering met doelgroeppersona, concurrentie-analyse en differentiëring
Je merkpersona, het archetype en je en tone of voice
Een framework voor je kernboodschap
Een uitgeschreven brandstory
- De gewenste customer journey
Ideeën voor een tagline en een betekenisvolle merknaam
Je merkmanifest: alles waar je voor staat op een A4’tje
Wat we doen op dit gebied
- Een cultuurkaart met huidige en gewenste gedragskenmerken
Een overzicht van de reis van je medewerkers (employee journey) met verbeterpunten
- Een door medewerkers zelf gemaakt handboek houding en gedrag
Cultuur
Wat zijn de ongeschreven regels, gewoonten en gedrag van medewerkers en leidinggevenden? Zijn ze in lijn met de waarden die je wil uitstralen? Hangen ze misschien nog te veel op bepaalde mensen? Wie zit er op de bovenste verdieping? Wie parkeert waar zijn auto? Wat voor soort auto’s zijn dat (of is het een fiets)? Hoe gaan we met elkaar, met klanten en leveranciers om? Hoe nemen we de telefoon op? Wat zegt dat over ons en past dat nog bij wie we willen zijn?
Hoe diep is de cultuur verankerd? Als je zegt ‘alles voor een glimlach’, ervaart de klant dat dan alleen op je website ook aan de voorkeur en bij het afvoeren van het witgoed van de derde verdieping? Daarnaast: komen de goede medewerkers op je bedrijf af en weet je ze te binden? Wat is hun ‘klantreis’?
We gaan in gesprek: met jou, je leidinggevenden, medewerkers, je afnemers en andere stakeholders die ertoe doen. We zoeken naar de mate waarin de organisatiecultuur en het gedrag van je mensen bijdraagt aan de beleving van je merk. En we helpen je graag sleutelen aan het gedrag van je mensen.
Onderzoek toont aan
dat vertrouwen vandaag
even belangrijk is als de
kwaliteit en waarde
van producten en merken.
Design
Wat we je leveren
Stylescapes met voorbeelden van visuele stijl en tekst
Visuele identiteit: logo en huisstijl(systeem)
Beeldstijl
Stijlgids
Schrijfstijl en tekst die raakt
Website