Skip to main content

In de Winkel van Sinkel…

Focus, focus en focus; de drie belangrijkste woorden in branding volgens Marty Neumeier… Wat is er mis met gemeengoed, met een breed aanbod en voor elk wat wils? Waarom toch altijd die nadruk op onlyness?

Hier komt de menselijke aard om de hoek. Ons brein is gebakken om verschillen waar te nemen. Verschil; het eerste teken van eventueel gevaar. Leeuw of lam? In een split second leidt verschil tot aandacht.

Een wereld vol prikkels en ruis vraagt keuzehulp. Complexiteit en ondoorzichtigheid verlammen en blokkeren keuzes. Geen tijd voor kenmerken en eigenschappen… Wat is hier anders? Wat kan ik vertrouwen? ’Is it safe?’ Wat doen anderen waar ik me aan spiegel? Waar hoor ik bij? Je helpt klanten als ze in één oogopslag zien waar je van bent.

Met de zoektocht naar je uniciteit geef je iets op. Kiezen betekent loslaten. Van klanten, van kansen. Wie zijn eigenheid herkenbaar in zijn merk stopt is net als jij vanzelf uniek. Klanten en medewerkers weten in een oogopslag waar ze op aanhaken. Nog mooier. Jij weet zelf ook beter wat je van jezelf mag verwachten. Uniciteit is mooi, uniciteit PLUS eigenheid vormen een stevig en herkenbaar fundament.

In de wereld van *Single* is één ding te koop…

Brainy Branding: verstand van gevoel #brandstategy #branddesigndesign #internalbranding #merkbouwen #merkstrategie #brainybranding #startup #scaleup #scaleups #startupbusiness #startuplife #startups #startupsuccess #scaleupsuccess

En zo was het originele reclamerijmpje:

In de Winkel van Sinkel
is alles te koop:
potten en pannen,
mosterd en stroop,
hoeden en petten,
ook damescorsetten,
drop om te snoepen
en pillen om te poepen.

Strategie