In 2012 is PGM Open begonnen als event over programmamanagement in Nederland. Inmiddels is PGM Open uitgegroeid tot een platform voor en door programmamanagers, met vernieuwing en verdere professionalisering van het vak als doel.
De uitstraling van het merk PGM Open sloot niet aan op het vernieuwende karakter van het concept zelf. Het probleem was tweeledig: het merk had een opfrisbeurt nodig en de website was toe aan een professionaliseringsslag.
We hebben het merk een opfrisbeurt gegeven. Het logo is herontworpen. De huisstijl is uitgebreid met een aantal elementen, om helderder te communiceren. De volledig vernieuwde website maakt het mogelijk om direct in te schrijven voor PGM Open Event en alle netwerkbijeenkomsten. Vanuit de website wordt direct een factuur verstuurd. Dat is gebruiksvriendelijker, maar scheelt ook een hoop administratieve rompslomp voor het team van PGM Open.
Merkidentiteit
Copywriting
Opdrachtgever
De website is echt geworden wat we gehoopt hadden. Zowel qua vormgeving alsook qua teksten (Frank dankjewel), en ook functionaliteit. Super!
Het oude logo was niet goed schaalbaar door de details in het beeldmerk. Zowel op de (vorige) website als op bijvoorbeeld banieren kwam het logo niet goed tot zijn recht. Ook waren de contouren niet strak. Het woordmerk was op zich tijdloos, maar sloot niet echt aan op het beeldmerk.
Brainy Branding ©