Merk dat je voelt

Je merk is niet het logo

Je merk. Wat is het eigenlijk? De beste quote is misschien wel van Marty Neumeier: “Your brand is not what you say it is, it’s what they say it is”.

Je merk is dus veel meer dan je logo. Het is het buikgevoel dat mensen hebben bij je product, dienst of bedrijf. Branding is het bewust en doelgericht versterken van die merkbeleving. Dat doe je door te werken aan een helder beeld van de toegevoegde waarde van je merk. Hoe maak je het leven van je klanten en medewerkers beter, vrolijker, lichter, veiliger, betekenisvoller? Dat vertaalt zich naar tekst en beeld: als logo, website, in je posts op social media, als pay-off en in je producten of diensten. Maar bijvoorbeeld ook naar het de organisatiecultuur en het gedrag van medewerkers. En naar je merkstrategie; het plan waarmee je je merk een rol geeft bij het realiseren van je bedrijfsstrategie. Branding richt zich op het versterken van de verbinding tussen deze elementen.

Ook een merk dat onder de huid zit?

Buitenkant + binnenkant

Brainy Branding verbindt de buitenkant met de binnenkant. B – B, snap je? We willen een merk neerzetten dat een vliegwiel kan worden voor jarenlang succes. Doordat je klanten zich aangetrokken voelen tot je merk. En zich gezien voelen als mensen, in plaats van als middel voor je sales targets. Is zakelijk succes dan niet meer belangrijk? Natuurlijk wel! We zetten daarbij alleen in op de lange termijn en klanten en medewerkers als ‘human capital’.

Pas als de mensen die je wil bereiken zijn aangehaakt, kun je een echt betekenisvol merk hebben. Een authentiek merk dat mensen ook onderhuids zo raakt dat ze graag je ambassadeur willen zijn.

We beginnen bij de kern

Voor we bouwen kijken we naar je merkfundament. Is het in balans? Kan het een stevig merk dragen? Waar zit je probleem? Daarin trekken we doelgericht, zorgvuldig en samen op. In een of twee workshops onderzoeken we wat je merk nodig heeft om (weer) het beste uit zichzelf te halen. We kijken naar de context; waar opereer je, waar liggen kansen? Naar je purpose: wie ben je, wat wil je in de wereld zetten en waarom doet dat ertoe? Naar je merkstrategie: welke rol speelt je merk in het realiseren van je bedrijfsdoelen? Naar je bedrijfscultuur. Wat is je persoonlijkheid en welke waarden streef je na? En naar je design. Welke uitingen zijn er? Passen ze bij wat je wil overdragen? Waar kan en moet het beter? Zo maken we samen een eerste analyse. We helpen je bij het formuleren van een doorleefd, geloofwaardig en aanstekelijk merkverhaal. Een verhaal dat de juiste mensen raakt, buiten, maar zeker ook ín je organisatie. Vervolgens leveren we maatwerk.

Maatwerk

Alleen analyse en ontwerp; implementatie; organisatieontwikkeling, teambuilding…Met een groot (internationaal) partnernetwerk kunnen we voorzien in alles dat je merk tot (be-)leven wekt (nou vooruit, bijna dan; we oefenen nog in het loslaten van onze natuurlijke bescheidenheid…).

Jij bepaalt

Afhankelijk van wat je nodig hebt werken we door aan wat aandacht behoeft. We brengen de verbeterpunten nog beter in kaart en samen bouwen we planmatig aan een merk waarbij de binnen- en buitenkant elkaar versterken. Een aantrekkelijk, aanstekelijk en geloofwaardig geheel dat niet meer dan één oogopslag nodig heeft.

Niet over de schutting

We zijn van co-creëren. We houden van interactief en intensief samenwerken. Jij weet wat je wil en wij denken vanuit onze expertise mee over hoe je dat kunt realiseren. Waarschuwing: we zetten je regelmatig aan het werk! (En nee, we doen niets aan ons tarief).

Het begint met drie vragen

Het klinkt zo onschuldig: wie ben je, wat doe je en waarom doet dat ertoe? We nodigen je uit om hierover na te denken. Spoiler alert – het is niet makkelijk! We helpen je graag om je ideeën aan te scherpen. Zodat iedereen weet hoe uniek je bent.

Kennismaken? Bel voor een gesprek!

  • KvK-nr. 59954280
  • BTW-nr. NL001693881B52
  • Brainy Branding © 2021