Dat merk je echt

Ons merkenplan

Het is even slim als eenvoudig: met onze aanpak kom je snel tot de essentie. Het wordt helder wat je in de wereld wilt zetten. Wij zorgen vervolgens dat je daarvoor de tools in handen krijgt.

Basis op orde

Voor we bouwen kijken we naar je merkfundament. Is het in balans? Kan het een stevig merk dragen? Waar zit je probleem? Daarin trekken we doelgericht, zorgvuldig en samen op. In een of twee workshops onderzoeken we wat je merk nodig heeft om (weer) het beste uit zichzelf te halen. We kijken naar de context; waar opereer je, waar liggen kansen? Naar je purpose: wie ben je, wat wil je in de wereld zetten en waarom doet dat ertoe? Naar je merkstrategie: welke rol speelt je merk in het realiseren van je bedrijfsdoelen? Naar je bedrijfscultuur. Wat is je persoonlijkheid en welke waarden streef je na? En naar je design. Welke uitingen zijn er? Passen ze bij wat je wil overdragen? Waar kan en moet het beter? Zo maken we samen een eerste analyse.

Dat doen we graag offline, maar met evenveel plezier met behulp van videobellen en met de fantastische tool Miro, geknipt voor grenzeloos samenwerken.

We helpen je bij het formuleren van een doorleefd, geloofwaardig en aanstekelijk merkverhaal. Een verhaal dat de juiste mensen raakt, buiten, maar zeker ook ín je organisatie. Vervolgens leveren we maatwerk.

Maatwerk

Afhankelijk van wat je nodig hebt werken we door aan wat aandacht behoeft. We brengen de verbeterpunten nog beter in kaart en samen bouwen we planmatig aan een merk waarbij de binnen- en buitenkant elkaar versterken. Een aantrekkelijk, aanstekelijk en geloofwaardig geheel dat niet meer dan één oogopslag nodig heeft.

Jij bepaalt hoe ver we gaan

Alleen analyse en ontwerp; implementatie; organisatieontwikkeling, teambuilding…Met een groot (internationaal) partnernetwerk kunnen we voorzien in alles dat je merk tot (be-)leven wekt (nou vooruit, bijna dan; we oefenen nog in het loslaten van onze natuurlijke bescheidenheid…).

We zijn niet van over de schutting

We zijn van co-creëren. We houden van interactief en intensief samenwerken. Jij weet wat je wil en wij denken vanuit onze expertise mee over hoe je dat kunt realiseren. Waarschuwing: we zetten je regelmatig aan het werk! (En nee, we doen niets aan ons tarief).

Ook een slim merk? Maak nu een afspraak!

Context en purpose

Welke plek neem je in? In welke omgeving opereer je? Met welke trends heb je te maken? Waar liggen kansen? Wie zijn dan je (potentiële) klanten? En wat houdt ze bezig? Dat brengen we samen in beeld.

En: waartoe is je merk op aarde? We zoeken samen een strakke (her-)formulering van de reden van je bestaan. Een die duidelijk maakt waarom je product, je dienst of je organisatie ertoe doet?  Hoe help je je klant de betere versie van zichzelf te worden? Welke archetypische rol vervul je? Welke waarden passen daarbij? Dat verkennen we met de mensen die belangrijk voor je zijn. Je MT, je aandeelhouders, je medewerkers en klanten.

Strategie

Waar en waarin zit je ontwikkeling of groei? Hoe realiseer je die en welke rol speelt kan merkontwikkeling? Welke klanten heb je, welke zijn je trouw en waarom, welke wil je hebben en van welke wil je af? Hoe vergoot je je je uniciteit en herkenbaarheid in de markt? Hoe draag je bij aan identiteit van je klanten en medewerkers? Wat is de klantreis? Hoe vergroot je je plakfactor? Welke uitingen en communicatiekanalen spelen daarbij een welk gedrag wil je dan zien?

Wat we kunnen leveren

  • Een aangescherpte en unieke merkpositionering

  • Een uitgeschreven brandstory en ideeën voor een tagline
  • Een overzicht van je merkwaarden en archetype
  • De gewenste customer journey
  • Je merkmanifest: alles op een A4’tje

Wat we doen op dit gebied

  • Een cultuurkaart met huidige en gewenste gedragskenmerken
  • Een overzicht van de reis van je medewerkers met verbeterpunten
  • Een door medewerkers zelf gemaakt handboek houding en gedrag

Cultuur

Wat zijn de ongeschreven regels, gewoonten en gedrag van medewerkers en leidinggevenden? Zijn ze in lijn met de waarden die je wil uitstralen? Hangen ze misschien nog te veel op bepaalde mensen? Wie zit er op de bovenste verdieping? Wie parkeert waar zijn auto? Wat voor soort auto’s zijn dat (of is het een fiets)? Hoe gaan we met elkaar, met klanten en leveranciers om? Hoe nemen we de telefoon op? Wat zegt dat over ons en past dat nog bij wie we willen zijn?

Hoe diep is de cultuur verankerd? Als je zegt ‘alles voor een glimlach’, ervaart de klant dat dan alleen op je website ook aan de voorkeur en bij het afvoeren van het witgoed van de derde verdieping? Daarnaast: komen de goede medewerkers op je bedrijf af en weet je ze te binden?  Wat is hun ‘klantreis’?

We gaan in gesprek: met jou, je leidinggevenden, medewerkers, je afnemers en andere stakeholders die ertoe doen. We zoeken naar de mate waarin de organisatiecultuur en het gedrag van je mensen bijdraagt aan de beleving van je merk. En we helpen je graag sleutelen aan het gedrag van je mensen.

Design

Hoe vertaalt zich dit alles in een vorm? Gaan we voor een evolutie of een regelrechte revolutie? Na de briefing ontwerpen we de nieuwe stijl van je merk. Kleur-, beeldgebruik, lettertypes, toon van teksten… het hele palet. Altijd op basis van een helder concept. En zo simpel mogelijk. Less is more. Na je goedkeuring werken we de elementen uit. Logo, website, huisstijl, brochures, belettering – noem maar op. Tot en met het wachtmuziekje voor je telefooncentrale waardoor je merk lekker klinkt!

De touchpoints van je merk

  • Stijlboek
  • Logo en huisstijl
  • Beeldkeuze
  • Schrijfstijl
  • Tekst die raakt

Every interaction,
in any form,
is branding.

Seth Godin
  • KvK-nr. 59954280
  • BTW-nr. NL001693881B52
  • Brainy Branding © 2020