Ons merkenplan

Het is even slim als eenvoudig: met ons merkenplan kom je in vijf stappen tot de essentie. Het wordt helder wat je in de wereld wilt zetten en we zorgen dat je daarvoor de tools in handen krijgt.

Het U-brandmodel*

Onze aanpak volgt een flexibel maar beproefd stramien. Daarin trekken we doelgericht, zorgvuldig en samen op. In een aantal workshops onderzoeken we wat je merk nodig heeft om (weer) het beste uit zichzelf te halen. We helpen je bij het formuleren van een doorleefd, geloofwaardig en aanstekelijk verhaal. Een verhaal dat de juiste mensen raakt, buiten, maar zeker ook ín je organisatie. Dat vertalen we in uitingen die je merk versterken.

* We zijn geïnspireerd door Theory U van Otto Scharmer

Een andere route

Jarenlang hebben we logo’s en huisstijlen ontworpen volgens een vast patroon: klantcontact – briefing – schetsfase – uitwerking. Iedereen blij. En toch knaagde er iets. Omdat er iets ontbrak. We waren daarbij vooral gericht op de buitenkant. Natuurlijk hielden we rekening met de uitstraling die de opdrachtgever voor ogen had. Maar was dat in alle gevallen de beste oplossing? Neu. Hebben we dan slechte dingen gemaakt? Nee hoor. Maar we gaan het wel een beetje anders doen. Voorheen volgden we de snel-maar-oppvlakkig-route. Nu nemen we dus de route van het Brainy Branding U-brandmodel.

Ook een slim merk? Maak nu een afspraak!

Brainy Branding U-Brandmodel
  • 1
    Kennismaken

    We formuleren een gezamenlijke opdracht. Waar zit je probleem? Wat wil je bereiken? Wat houdt je tegen? We vormen een kernteam met draagvlak.

  • 2
    Uitzoomen

    Wat is je huidige (merk-)belofte? Wat straal je uit? Wat is je verhaal? Wat zijn je sterke en zwakke punten? We verkennen gevoel en waarden. Waar wil je naar toe? Waar wil je vanaf? We kijken samen van een afstand naar je merk.

  • 3
    Stilstaan

    Wat is je verlangen? Wat wil je in de wereld zetten? Je gaat met nieuwe ogen richting kiezen. Wat geeft diepgewortelde stevigheid, duurzame betekenis en verbinding? We leggen een nieuw fundament.

  • 4
    Vertalen

    Waarin ben je uniek, in de ogen van jezelf en van je klanten? Wat zet je vol in het licht? Welk gedrag wil je zien? We formuleren samen een nieuw verhaal bij je merk en uitgangspunten voor design.

  • 5
    Vormgeven

    Je merk krijgt vorm. Brainy Branding werkt aan je uitingen op basis van je nieuwe verhaal. Samen presenteren we de uitingen en het gewenste gedrag bij je nieuwe merk. We vieren een feestje!

Een workshop van Brainy Branding

Waarom kiezen voor Brainy Branding?

  • We kijken samen naar inhoud, vorm en gedrag
  • Je krijgt een aanpak die past bij jouw situatie
  • Gedurende het proces kun je steeds bijsturen

At the center of your being you have the answer:
you know who you are
and you know what you want.

Lao Tzu
  • KvK-nr. 59954280
  • BTW-nr. NL001693881B52
  • Brainy Branding © 2020