Je merk is meer dan het logo

Branding. Een woord dat je tegenwoordig vaak hoort, maar waar bijna iedereen een eigen definitie van heeft. Jeff Bezos – de oprichter van Amazon – zei het zo mooi: “Your brand is what people say about you when you are not in the room”.
Het komt in verschillende vormen tot uiting: als logo, website, je posts op social media, als pay-off en je producten (en de kwaliteit ervan). Maar bijvoorbeeld ook de organisatiecultuur en de bedrijfsfilosofie. Een merk is voor een bedrijf vergelijkbaar met de reputatie van een persoon. Het heeft dus veel te maken met je waarden en je gedrag. Een goed merk zit dus niet op je huid, maar net eronder.

Ook een merk dat onder de huid zit?

Buitenkant + binnenkant

Brainy Branding wil de buitenkant verbinden met de binnenkant. B – B, snap je? We willen een merk neerzetten dat een vliegwiel kan worden voor jarenlang succes. Doordat je klanten zich aangetrokken voelen tot je merk. En zich gezien voelen als mensen, in plaats van als middel voor je sales targets. Is zakelijk succes dan niet meer belangrijk? Natuurlijk wel! We zetten daarbij alleen in op de lange termijn en klanten en medewerkers als ‘human capital’. Pas als iedereen is aangehaakt, kun je een echt betekenisvol merk hebben. 

Those who initiate change
will have a better opportunity
to manage the change that is inevitable.

William Pollard
  • KvK-nr. 59954280
  • BTW-nr. NL001693881B52
  • Brainy Branding © 2020