Werken met
Frank Goijarts en Jolande van Straaten zijn de mensen achter Brainy Branding. Met ons nabije netwerk vormen we een multidisciplinair team, dat je het beste biedt op het gebied van merkstrategie, de psychologie van veranderen en design.
We nemen je mee. Met onze ervaring én de energie van jonge honden. Weg van de waan van de dag en de oppervlakkige oplossingen. Maar wel met de nodige speelsheid en luchtigheid.

Jolande van Straaten


Doorgewinterde watjes.
Gecertificeerde merkstrategen.
Unieke combinatie van skills
Samen meer dan 60 jaar ervaring
Level C gecertificeerd
Onze missie
Mensen maken merken. En precies dáár zien we het vaak misgaan. Doordat er te weinig oog is voor klanten en voor medewerkers. Of doordat de binnen- en de buitenkant niet ‘in sync’ zijn. Brainy Branding helpt jou met het integraal versterken van je merk.
Over Frank
Concept | gedrag | out of the box
Gericht op samen, creatief, gevoel voor taal, en speels (op het irritante af). Frank is van concept, tekst en heeft als psycholoog kijk op de rol van houding en gedrag.
Het moet ergens over gaan. En het gaat vaak pas ergens over als je even los bent geweest van wie of waar je was. Luisteren, kijken, rafelen, spelen, en dan kleien tot iets nieuws dat blinkt en voelt alsof het altijd al van jou was.
Als organisatiepsycholoog ziet hij veel medewerkers die zich weinig verbonden voelen met hun werk. Er is veel te weinig aandacht voor het doorvertellen en vertalen van visie en strategie naar iets dat écht waarde heeft voor medewerkers. Duurzaam verbinden met waar je merk voor staat, dat zou de norm moeten zijn. Een mooi merk kan die rol vervullen; een baken van rust, een bron van zelfsturing en focus op gedrag dat er werkelijk toe doet.
Frank ervaart graag balans tussen ratio en gevoel en daagt graag zijn linker- én zijn rechterhersenhelft uit. Naast zijn werk voor Brainy Branding werkt hij als partner bij Forzes, een adviesbureau dat zich richt op organisatieverandering.
Over Jolande
Denkt fijn mee en prettig tegen
Creatief. Oeverloos nieuwsgierig. Staat nooit uit. Vindt overal inspiratie. Heeft een klein hartje én een enorme liefde voor alle dingen die het leven bijzonder maken.
Haar basisschoolleraren noemden haar steevast ‘vrijpostig’. Zelf had ze op geen en-ke-le manier last van deze (dis)kwalificatie; het woord ‘vrij’ zat erin. Ha, dat klonk goed! Eigenlijk was het vooral passie, die een weg naar buiten zocht.
Die passie is nooit verdwenen. Jolande verlegt haar grenzen permanent. Wat begon met grafisch ontwerpen en het schrijven van tekst, bewoog zich onontkoombaar naar het slim meedenken en aanscherpen van de merkbeleving voor opdrachtgevers. Nergens anders in het creatieve vak is de essentie van een organisatie beter merkbaar (woordspeling!) dan rond branddesign. En juist daar gaat het zo vaak mis. De ultieme uitdaging dus!
Jolande ontfutselt je échte verhaal. Brengt het terug naar de essentie, legt de puzzel en brengt je boodschap daarmee op een hoger niveau. Mooi, met oog voor resultaat en met een vrolijk makende ondertoon. Meedenken en voortdurend verbeteren zitten in haar DNA.
Samenwerkingspartners
Hieronder een aantal samenwerkingspartners. We hebben er natuurlijk veel meer. Bijvoorbeeld op het gebied van fotografie, tekstschrijven, zoekmachineoptimalisatie (SEO dus), animatie, web design/ web development, UI/UX design en marketing. En we kennen minstens 200 merkspecialisten over de hele wereld. We zullen ze hier maar niet allemaal noemen. 🙂