Skip to main content

Een bak ervaring
en nog meer energie

Frank Goijarts en Jolande van Straaten zijn de mensen achter Brainy Branding. Met ons nabije netwerk vormen we een multidisciplinair team, dat je het beste biedt op het gebied van merkstrategie, de psychologie van veranderen en design.

We nemen je mee. Met onze ervaring én de energie van jonge honden. Weg van de waan van de dag en de oppervlakkige oplossingen. Maar wel met de nodige speelsheid en luchtigheid.

Onze missie

Mensen maken merken. En precies dáár zien we het vaak misgaan. Doordat er te weinig oog is voor klanten en voor medewerkers. Of doordat de binnen- en de buitenkant niet ‘in sync’ zijn. Brainy Branding helpt jou met het integraal versterken van je merk.

Doorgewinterde watjes.
Gecertificeerde merkstrategen.

Unieke combinatie van skills

Frank en Jolande combineren hun gezamenlijke kennis van merkstrategie, toegepaste psychologie en design. Hun samenwerking is echt een crossover. Dat is ook terug te zien in de creatieve werkvormen.

Samen meer dan 60 jaar ervaring

Frank en Jolande werkten beiden in de profit-sector en daarnaast voor gemeenten, provincies en rijksoverheid. En o ja, naast werkervaring hebben ze onderweg ook een boel levens­ervaring opgedaan.

Level C gecertificeerd

Frank en Jolande zijn gecertificeerd als merkspecialist en merk­strateeg door Level C van Marty Neumeier en Andy Starr. Marty is de auteur van The Brand Gap, dat met zo’n 23 miljoen lezers hét boek is op het gebied van branding. Hij werkte in Silicon Valley met klanten als Adobe, Apple, HP en Microsoft.

Over Frank

Concept | gedrag | out of the box

Gericht op samen, creatief, gevoel voor taal, en speels (op het irritante af). Frank is van concept, tekst en heeft als psycholoog kijk op de rol van houding en gedrag.

Het moet ergens over gaan. En het gaat vaak pas ergens over als je even los bent geweest van wie of waar je was. Luisteren, kijken, rafelen, spelen, en dan kleien tot iets nieuws dat blinkt en voelt alsof het altijd al van jou was.

Als organisatiepsycholoog ziet hij veel mensen die zich weinig verbonden voelen met hun werk. Dat vraagt om  aandacht voor het doorvertellen en vertalen van visie en strategie naar iets dat écht waarde heeft voor medewerkers. Duurzaam verbinden met waar je merk voor staat, dat zou de norm moeten zijn. Een mooi merk kan die rol vervullen; een baken van rust, een bron van zelfsturing en focus op gedrag dat er werkelijk toe doet.

Frank zoekt balans tussen ratio en gevoel en daagt graag zijn linker- én zijn rechterhersenhelft uit. Naast zijn werk voor Brainy Branding werkt hij parttime als organisatieadviseur  bij Forzes, een adviesbureau dat zich richt op organisatieverandering.

Over Jolande

Denkt fijn mee en prettig tegen

Creatief. Oeverloos nieuwsgierig. Staat nooit uit. Vindt overal inspiratie. Heeft een klein hartje én een enorme liefde voor alle dingen die het leven bijzonder maken.

Haar basisschoolleraren noemden haar steevast ‘vrijpostig’. Zelf had ze op geen en-ke-le manier last van deze (dis)kwalificatie; het woord ‘vrij’ zat erin. Ha, dat klonk goed! Eigenlijk was het vooral passie, die een weg naar buiten zocht. 

Die passie is nooit verdwenen. Jolande verlegt haar grenzen permanent. Wat begon met grafisch ontwerpen en het schrijven van tekst, bewoog zich onontkoombaar naar het slim meedenken en aanscherpen van de merkbeleving voor opdrachtgevers. Nergens anders in het creatieve vak is de essentie van een organisatie beter merkbaar (woordspeling!) dan rond branddesign. En juist daar gaat het zo vaak mis. De ultieme uitdaging dus! 

Jolande ontfutselt je échte verhaal. Brengt het terug naar de essentie, legt de puzzel en brengt je boodschap daarmee op een hoger niveau. Mooi, met oog voor resultaat en met een vrolijk makende ondertoon. Meedenken en voortdurend verbeteren zitten in haar DNA. 

Samenwerkingspartners

Hieronder een aantal samenwerkingspartners. We hebben er natuurlijk veel meer. Bijvoorbeeld op het gebied van fotografie, tekstschrijven, zoekmachineoptimalisatie (SEO dus), animatie, web design/ web development, UI/UX design en marketing. En we kennen minstens 200 merkspecialisten over de hele wereld. We zullen ze hier maar niet allemaal noemen. :-)

AM Kwadraat

Onze partner voor systemisch werk. Annelies Meijers maakt het onzichtbare zichtbaar. Ze weet als geen ander hoe ze het vliegwiel voor verandering een zet kan geven: met haar interventies (zoals een opstelling) komt iets groots in beweging. Je kunt daarbij denken aan een organisatieopstelling, maar ook een scenario- of merkopstelling. Vertragen en weer vaart maken, met oog voor mens en resultaat. Dáár gaat het Annelies om, bij alles wat ze doet.

Forzes

May the Forzes be with you! Forzes is dé club van organisatie­adviseurs en verander­coaches die transformaties begeleidt. Dat doen ze het liefst binnen organisaties die de wereld een beetje beter maken. Ze verbinden mensen met hoofd, hart en handen met de bedoeling en elkaar. Omdat samen­werking op alle niveaus nodig is om realisatie­kracht los te maken. Juist nu er meer dan ooit behoefte is aan lef, echtheid en inventiviteit.

Nicola Dehmer

Enorm getalenteerde vormgever en illustrator. Nicola werkte onder andere bij Saatchi & Saatchi, TWBA en Marise Knegtmans. Ze won talloze awards met haar prachtige werk en werkt voor diverse bijzondere opdrachtgevers in binnen- en buitenland. Nicola heeft een aanstekelijk gevoel voor humor, is intelligent, denkt mee en is bescheiden. Kortom: héérlijk om mee samen te werken. Dat doen we dus ook met heel veel plezier.

In’tent Communicatie

Hebben we belevingscommunciatie nodig? Dan bellen we Birgitta van Loon. Zij helpt ontdekken wat mensen verbindt, door grote en kleine belevenissen te activeren. Met als doel om in en rond de organisatie een sfeer van vertrouwen te scheppen, waarin mensen zichzelf durven zijn en genieten van wat ze elkaar te bieden hebben. Alles communiceert. De muziek die je aan hebt staan, de kunst aan de muur, zelfs de boekenkast in je kantoor. Alles is een keuze en die keuze vertelt een verhaal. Het verhaal van jouw merk.

Marjolein Luiken

Marjolein is information designer. Ze maakt edugraphics voor lesmateriaal en infographics voor kranten, magazines en de zakelijke sector. Hoe maak je een complex verhaal inzichtelijk? Door het te visualiseren met infographics. De boodschap van je verhaal wordt in beeld duidelijker: dat is de kracht van een infographic. Marjolein heeft veel ervaring, geweldige tekenvaardigheid en gevoel voor kleur en beeld. Ze vertaalt je verhaal in een pakkende infographic die precies past bij de doelgroep.

Sneak Peek

Ruben (Sneak) Peek is onze go-to held en samenwerkingspartner als het gaat om conceptcreatie en realisatie van live en online producties. Visueel, creatief en educatief: Ruben biedt pure verbeeldingskracht! Hij is precies én creatief en denkt met 300 km/u. Al tijdens het eerste gesprek over een nieuw project zie je denk­wolkjes boven zijn hoofd oppoppen. Ruben zorgt ervoor dat het eindproduct gewoon nog mooier, smoother, beter, communicatiever en inspirerender wordt als je zelf had bedacht.

Kennismaken?
Bel voor een afspraak!

Let's chat!
Scan de code
👋 Heb je vragen? Stuur even een appje.