Dat merk je echt

Het team

Wij zijn de mensen achter Brainy Branding. Met ons nabije netwerk vormen we een multidiscliplair team, dat je het beste biedt op het gebied van marketing, ontwerp en de psychologie van veranderen. We nemen je mee. Met onze ervaring én de energie van jonge honden. Weg van de waan van de dag en de oppervlakkige oplossingen. Maar wel met de nodige speelsheid en luchtigheid.

Kennismaken?
Bel voor een afspraak!

Frank Goijarts

concept | gedrag | out of the box

Gericht op samen, creatief, gevoel voor taal, en speels (op het irritante af). Frank is van concept, tekst en heeft als psycholoog kijk op de rol van houding en gedrag.

Het moet ergens over gaan. En het gaat vaak pas ergens over als je even los bent geweest van wie of waar je was. Luisteren, kijken, rafelen, spelen, en dan kleien tot iets nieuws dat blinkt en voelt alsof het altijd al van jou was.

Als organisatiepsycholoog ziet hij veel medewerkers die zich weinig verbonden voelen met hun werk. Er is veel te weinig aandacht voor het doorvertellen en vertalen van visie en strategie naar iets dat écht waarde heeft voor medewerkers. Duurzaam verbinden met waar je merk voor staat, dat zou de norm moeten zijn. Een mooi merk kan die rol vervullen; een baken van rust, een bron van zelfsturing en focus op gedrag dat er werkelijk toe doet.

Frank ervaart graag balans tussen ratio en gevoel en daagt graag zijn linker- én zijn rechterhersenhelft uit. Naast zijn werk voor Brainy Branding werkt hij als partner bij Forzes, een adviesbureau dat zich richt op organisatieverandering.

Gecertificeerde merkspecialisten

Frank Goijarts en Jolande van Straaten zijn gecertificeerd als merkspecialist door Level C van Marty Neumeier en Andy Starr. Marty is de auteur van The Brand Gap, dat met zo’n 23 miljoen lezers hét boek is op het gebied van branding.

Jolande van Straaten

branding | visuele communicatie

Oeverloos nieuwsgierig, een luisterend oor, positief kritisch, snel schakelend met oog voor resultaat en een (bijna :-)) feilloos gevoel voor visuele communicatie.

Het begon met de schoolkrant en het is eigenlijk nooit meer opgehouden. Woord en beeld bij elkaar brengen om iets moois te vertellen en een rake boodschap te brengen. Jolande ontfutselt je échte verhaal. Legt de puzzel en brengt je boodschap daarmee op een hoger niveau. Mooi, met oog voor resultaat en met een vrolijk makende ondertoon. Staat niet vaak uit; meedenken en voortdurend verbeteren zitten in haar DNA. Sinds 2006 werk ze als zelfstandig ontwerper bij haar bureau Dai Dai Design.

Jolande wil haar grenzen permanent verleggen. Wat begon met grafisch ontwerpen en het schrijven van tekst, beweegt zich onontkoombaar naar het slim meedenken en aanscherpen van de merkbeleving voor opdrachtgevers. Nergens anders in het creatieve vak is de essentie van een organisatie beter merkbaar (woordspeling!) dan rond branddesign. En juist daar gaat het zo vaak mis. De ultieme uitdaging dus!

Ons netwerk

Met ons beider ervaring kunnen en durven we natuurlijk bijna alles als het gaat om advies en ontwerp rondom je merk (kijk, dat komt er eigenlijk best overtuigend uit). Tegelijkertijd leren en werken we graag samen met ander professionals waar we goede ervaringen mee hebben. Alfabetisch:

It’s through mistakes that you actually can grow. You have to get bad in order to get good.

Paula Scher
  • KvK-nr. 59954280
  • BTW-nr. NL001693881B52
  • Brainy Branding © 2020