Skip to main content

Haal het meeste uit je merk met een scherpe strategie

Wist je dat veel organisaties het lastig vinden om antwoord te geven op simpele vragen over hun merkstrategie? Die kun je dus te slim af zijn. Wat is jouw plan voor ontwikkeling of groei op de lange termijn? Wie zijn je trouwe afnemers en waarom? Welk beeld wil je oproepen bij je potentiële doelgroep? En hoe ga je dat realiseren? Brainy Branding helpt!

Strategy is about shaping the future

Waarmee we je helpen

Brainy Branding stimuleert beide hersenhelften! Een goede strategie komt niet uit de lucht vallen. En géén strategie helpt je ook niet vooruit. Soms moet je dus gewoon even een stap terug doen en kijken waar je het allemaal voor doet en waar je naartoe wil. Merkstrategie zien we als chefsache, uiteraard mét belangrijke betrokkenen aan boord. Onze workshops zijn interactief, inspirerend en verhelderend.

Ontdek je merkessentie

Workshop van 1 dag

We kijken naar het volgende:

  1. Je purpose is het innerlijke kompas voor je merk. Daar navigeer je op. Waar kom je écht je bed voor uit, ook als geld geen rol speelt?
  2. Je visie, je kijk op de toekomst. Hoe zie je de toekomst van je merk in pak ‘m beet vijf tot tien jaar? Wat is jouw Big Hairy Audacious Goal? We helpen je ermee.
  3. Je missie, je eigen man op de maan. Je weet waarom je doet wat je doet. En wat je wil bereiken. Wij helpen je bij het formuleren van een missie waarmee je mensen meekrijgt.

Je merk in de markt

Workshop van 1 dag, live of online
  1. Doelgroep: wie is je klant nou eigenlijk precies en welk probleem los je op? Hoe zorg je ervoor dat je klanten zich gezien en meer verbonden voelen met je merk?
  2. Markt: in welke wateren vaar je en wie is daar nog meer? Welke alternatieve keuzes heeft je klant?
  3. Onlyness: when everybody zigs, zag! Met wie deel je het landschap, en hoe spring je eruit? Op welke unieke aspecten wil je je profileren?

Je totale merkstrategie

Workshops van in totaal 2,5 dag of langer

Dit is een combinatie van de workshops merkessentie en positionering. We kijken naar het volgende:

  1. Je merkessentie, dus je purpose, visie, missie en merkwaarden.
  2. Je merkwaarden: wat is ononderhandelbaar als het gaat om zakendoen en onderlinge relaties?
  3. Je positionering, je doelgroep, je markt en je onlyness (ofwel je uniciteit).

Deze workshop is ook te combineren met onze workshops op het gebied van cultuur. We kijken dan ook naar de ‘brand personality’, de tone of voice (sorry, we proberen dit echt in het Nederlands te schrijven) en de doorvertaling van je merkwaarden naar gedrag.

Breng je merk- en werkwaarden in kaart

Workshop van 1 dagdeel

Waarden zeggen iets over de manier waarop je je werk doet. Door dik en dun. Je maakt er desnoods ruzie over. Merkwaarden zijn meer dan een hoekje op je website. Zet je ze goed in, dan zijn het goudklompjes voor je merk.

Je merk onder de loep

Audit van alle ’touchpoints’ van je merk

Kan je merk wel een verjongings­kuurtje gebruiken? We nemen je merkuitingen grondig onder de loep. Met vitamine BB kun je er voorlopig weer tegenaan. Let op: het kán een beetje prikken.

Gecertificeerd door Marty Neumeier

Frank en Jolande zijn beiden gecertificeerd als merkspecialist en merkstrateeg door Marty Neumeier. Marty is bekend om zijn boek The Brand Gap en wereldwijde autoriteit op het gebied van branding. Hij werkte in Silicon Valley met klanten als Adobe, Apple, HP en Microsoft. Met zijn compagnon Andy Starr is hij Level C gestart; het meest visionaire onderwijsprogramma voor merkenbouwers ter wereld.

Kennismaken?
Bel voor een afspraak!