Skip to main content
Voor woest aantrekkelijke merken van binnen en buiten
Hét platform voor programmamanagers in Nederland

Vernieuwing vernieuwd voor
PGM Open

In 2012 is PGM Open begonnen als event over programmamanagement in Nederland. Inmiddels is PGM Open uitgegroeid tot een platform voor en door programma­managers, met vernieuwing en verdere professionalisering van het vak als doel. 

Het doel

De uitstraling van het merk PGM Open sloot niet aan op het vernieuwende karakter van het concept zelf. Het probleem was tweeledig: het merk had een opfrisbeurt nodig en de website was toe aan een professionaliseringsslag. 

Het resultaat

We hebben het merk een opfrisbeurt gegeven. Het logo is herontworpen. De huisstijl is uitgebreid met een aantal elementen, om helderder te communiceren. De volledig vernieuwde website maakt het mogelijk om direct in te schrijven voor PGM Open Event en alle netwerkbijeenkomsten. Vanuit de website wordt direct een factuur verstuurd. Dat is gebruiksvriendelijker, maar scheelt ook een hoop administratieve rompslomp voor het team van PGM Open. 

Services

  • Redesign van het logo

  • Ontwikkeling van een maatwerkwebsite

  • Onderhoud van de website

Het oude logo

Het oude logo was niet goed schaalbaar door de details in het beeldmerk. Zowel op de (vorige) website als op bijvoorbeeld banieren kwam het logo niet goed tot zijn recht. Ook waren de contouren niet strak. Het woordmerk was op zich tijdloos, maar sloot niet echt aan op het beeldmerk. 

Het nieuwe logo

We hebben de grondvorm van het logo aangehouden. Ook de kleuropbouw met rood, groen en blauw bleef hetzelfde, wel zijn de kleuren wat opgefrist, vooral het blauw. Het beeldmerk hebben we sterk gestileerd, om de herkenbaarheid te vergroten. Voor het woordmerk hebben we een lettertype gekozen dat net wat smaller is dan het vorige. Hierdoor komen de letters PGM beter tot hun recht en is het beter schaalbaar. Ook is het scherper qua vorm, zodat dat mooi matcht met het beeldmerk. 

Event

Netwerk

Academy

Iconen

De drie punten in het beeldmerk refereren aan de drie activiteiten van PGM Open. Iedere activiteit heeft een eigen icoontje en vaste kleur gekregen. Het Event rood (actie), het Netwerk groen (sociale interactie) en de trainingen onder de noemer ‘Academy’ blauw (kennis). 

Beeldelementen

Kijk nog eens naar het logo, en dan in het bijzonder het beeldmerk? In het midden zie je een wit driehoekje. Die vorm is de basis voor de beeldelementen die als een overlay over de foto’s worden gebruikt. Het grid van driehoekjes voor ‘algemeen gebruik’ heeft alle kleuren. Op de websitepagina’s die specifiek over het Event, Netwerk of de Academy gaan, gebruiken we de corresponderende kleur. 

Kennismaken?
Bel voor een afspraak!