Merk dat je voelt

Wat is de impact van jouw visuals?

Hou je vast: maar liefst 84 procent van de marketinguitingen is visueel en die hoeveelheid verdubbelt elk jaar*. Toch is het effect van al die inspanningen het minst doorzichtige element van de communicatie met je klant.

Grote bedrijven, denk Coca-Cola en Amazon, kunnen zich de diensten veroorloven van bedrijven zoals CreativeX. Zij indexeren grote hoeveelheden metadata over (de impact van) visuele uitingen, op welke platform dan ook en leveren dan inzicht in de effectiviteit van je creatieve strategie, output en efficiency.

Maar wat nu als je marketingbudget niet zo groot is als dat van Amazon? En je tóch wil weten of je visuele uitingen impact hebben, zonder dat je al je geld hoeft uit te geven aan data-analyse? Bij Brainy Branding vallen we dan terug op ruim 15 jaar designervaring. We gaan graag met je aan tafel voor een goed gesprek. Over wat we zien, wat je uniek maakt, wat past, wat werkt, wat aantrekt.

Nee, we hebben niet de ronkende belofte van CreativeX of andere dataminers. Wel bouwen we aan een fundament dat je verder helpt. Voor het verwerven en beoordelen van beeld zijn we dol op de ‘aesthetics toolbox’ die Marty Neumeier beschrijft in zijn boek Metaskills. Hij noemt 24 elementen die je visuele uitingen sterker maken. Een bijzonder fijne gereedschapskist die ons helpt bij het ontwikkelen van een beeldtaal. Een ‘educated guess’ waar je wat aan hebt!

Wat doe jij om de kwaliteit van je visuals te bewaken en te bevorderen?

* Bron: CreativeX

Design

  • KvK-nr. 59954280
  • BTW-nr. NL001693881B52
  • Brainy Branding © 2021