Skip to main content

Hallo publieke
dienstverlener, wij zijn
je visie­versterkers!

Mensen in overheidsdienst doen hun werk vaak in stilte. Soms moet je echter ‘uit de kast’. Je wil dat je publiek je begrijpt. En dat je stakeholders je steunen. Er staat iets moois in de steigers waar je trots op bent. Dan is uitleggen niet genoeg.

Benader je organisatie, afdeling, project of programma als merk! Weg bij de abstracte verhalen en op weg naar emotionele binding met je afnemers en je eigen mensen. Meer begrip, minder weerstand en meer draagvlak? Branding doet wonderen voor overheden.

Pak die ruimte boven het maaiveld!

De overheid 
verdient aandacht die 
verder gaat

Hoe zorg je voor zichtbaarheid en impact, terwijl je een abstract, onaantrekkelijk of toekomstgericht doel hebt? En je publiek of je eigen mensen weinig vertrouwen hebben. Hoe zorg je ervoor dat je niet teveel uit de band spring én tegelijkertijd aandacht trekt?

BB combineert kennis van merken en communicatie met verstand van verandermanagement en sleutelen aan  organisatiecultuur.
We snappen je dilemma’s. Je moet herkenbaar zijn, eigenaarschap overdragen en tegelijkertijd dienstbaar zijn aan het resultaat. Dat is een subtiel spel.  Je wil gemotiveerde mensen en de media in de meewerkstand. Dat alles natuurlijk voor de goede zaak.

Wij helpen (semi-)overheidsorganisaties aan een sterk merk

Vaak denken mensen bij een merk aan het logo. Dat is niet hoe wij het zien. Om met Seth Godin te spreken: “Every action, in any form, is branding”. Je merk is breder, het gaat om beleving, gedrag, uitstraling, tekst én vorm. 

Pas als de mensen die je wil bereiken zijn aangehaakt, kun je als overheid betekenisvol bijdragen. Wij helpen je om jezelf zo neer te zetten dat je mensen onderhuids raakt, zo dat ze je een streepje voor geven.

Geen papieren tijgers, maar verhalen van vlees en bloed. Van tegenslag, moed, hoop en vooruitgang. Van droom naar werkelijkheid. Voorbeeldig, verrassend, op het randje, soms net wat verder. Altijd frisser dan je omgeving verwacht.

Waarom kiezen voor Brainy Branding?

Frank Goijarts

Frank begon als ambtenaar bij het rijk en werd daarna organisatieadviseur bij het eigenzinnige BSO (ja, de tent van managementgoeroe Eckart Wintzen). Nooit meer losgelaten, dat idee dat van veranderen met een ziel. Menselijke maat voorop, en nooit, maar dan ook nooit de middelmaat. Hij heeft veel ervaring met verandertrajecten en programma’s. Ministeries, gemeenten, politie, woningcorporaties, ProRail, havenbedrijf Rotterdam,… Hij houdt van werken voor organisaties met maatschappelijke meerwaarde. Is op zijn best met taal en vormt samen met Jolande een nooit opdrogende ideeënfontein.

Jolande van Straaten

Jolande heeft een zwarte band in verandercommunicatie. Ze werkt inmiddels ruim 15 jaar voor trainers, coaches en organisatie­adviseurs en creëerde zo een (ooit onbedoelde) niche. Daarnaast is ze vaste partner voor diverse gemeenten en voor PGM Open, het platform voor professiona­lisering van programma­management. Is van concept en creatie. Als gepassioneerd versimpelaar en behoorlijk kritische vriendin weet ze ingewikkelde boodschappen te verhelderen. Jolande en Frank zijn beiden gecertificeerd door Level C als merkspecialist en merkstrateeg.