Hallo publieke
dienstverlener, wij zijn
je visieversterkers!
Mensen in overheidsdienst doen hun werk vaak in stilte. Soms moet je echter ‘uit de kast’. Je wil dat je publiek je begrijpt. En dat je stakeholders je steunen. Er staat iets moois in de steigers waar je trots op bent. Dan is uitleggen niet genoeg.
Benader je organisatie, afdeling, project of programma als merk! Weg bij de abstracte verhalen en op weg naar emotionele binding met je afnemers en je eigen mensen. Meer begrip, minder weerstand en meer draagvlak? Branding doet wonderen voor overheden.
Pak die ruimte boven het maaiveld!
De overheid
verdient aandacht die
verder gaat
Hoe zorg je voor zichtbaarheid en impact, terwijl je een abstract, onaantrekkelijk of toekomstgericht doel hebt? En je publiek of je eigen mensen weinig vertrouwen hebben. Hoe zorg je ervoor dat je niet teveel uit de band spring én tegelijkertijd aandacht trekt?
BB combineert kennis van merken en communicatie met verstand van verandermanagement en sleutelen aan organisatiecultuur.
We snappen je dilemma’s. Je moet herkenbaar zijn, eigenaarschap overdragen en tegelijkertijd dienstbaar zijn aan het resultaat. Dat is een subtiel spel. Je wil gemotiveerde mensen en de media in de meewerkstand. Dat alles natuurlijk voor de goede zaak.
Wij helpen (semi-)overheidsorganisaties aan een sterk merk
Vaak denken mensen bij een merk aan het logo. Dat is niet hoe wij het zien. Om met Seth Godin te spreken: “Every action, in any form, is branding”. Je merk is breder, het gaat om beleving, gedrag, uitstraling, tekst én vorm.
Pas als de mensen die je wil bereiken zijn aangehaakt, kun je als overheid betekenisvol bijdragen. Wij helpen je om jezelf zo neer te zetten dat je mensen onderhuids raakt, zo dat ze je een streepje voor geven.
Geen papieren tijgers, maar verhalen van vlees en bloed. Van tegenslag, moed, hoop en vooruitgang. Van droom naar werkelijkheid. Voorbeeldig, verrassend, op het randje, soms net wat verder. Altijd frisser dan je omgeving verwacht.

Waarmee we je helpen
Waarom kiezen voor Brainy Branding?
Frank Goijarts
Jolande van Straaten
Jolande heeft een zwarte band in verandercommunicatie. Ze werkt inmiddels ruim 15 jaar voor trainers, coaches en organisatieadviseurs en creëerde zo een (ooit onbedoelde) niche. Daarnaast is ze vaste partner voor diverse gemeenten en voor PGM Open, het platform voor professionalisering van programmamanagement. Is van concept en creatie. Als gepassioneerd versimpelaar en behoorlijk kritische vriendin weet ze ingewikkelde boodschappen te verhelderen. Jolande en Frank zijn beiden gecertificeerd door Level C als merkspecialist en merkstrateeg.