Design is thinking
made visible
Schoonheid is er niet alleen voor de mooi
Je visuele identiteit gaat erover hoe je je laat zien aan de buitenwereld. In feite net zoals bij je garderobe. Je stijl bepaalt hoe andere mensen je zien. Wat roep je op: ben je strak en een beetje chique, of ben je juist een beetje quirky? Of misschien iets heel anders? Wat het ook wordt, in onze overvolle wereld kun je maar beter opvallen. Op een goede manier. Daar helpen we je bij Brainy Branding graag mee.


Waarmee we je helpen


Schrijf je brandstory
Over sterrenstof en drakendoders! Beter één goed verhaal tussen de oren, dan 100 Google-hits op het beeldscherm. Hoe help jij je klant om de betere versie van zichzelf te worden? We helpen je met jouw epische verhaal. Dat doen we met een beproefd stappenplan. Spoiler alert: je bent niet de held.


Bedenk je merknaam
Je merknaam doet ertoe. Is ‘ie intrigerend, makkelijk uit te spreken? Werkt hij online? Internationaal? Wat wordt je slogan en je interne belofte? Samen schaven we aan je ruwe diamant tot hij schittert.


Test je designplannen
Een nieuwe visuele identiteit kan behoorlijk kostbaar zijn. Dan is het fijn om zeker te weten dat hij goed gaat landen bij je doelgroep. Een slimme manier om dat te testen is een stylescape. Het is gedetailleerder dan een moodboard, maar nog lang geen uitgewerkte huisstijl. Bijsturen is geen probleem en denkfouten vis je er zo mee uit. Met een stylescape kun je ook andere vormgevers aan het werk zetten.


Logo en huisstijl
Wat is het eerste dat klanten van je zien als het gaat om je logo en huisstijl? Past dat bij wat jij wil uitstralen? We gaan voor evolutie of een regelrechte revolutie. Kleur, beeldgebruik, lettertypes… the works. Toekomstbestendig en altijd op basis van een helder concept. En: less is more.


Website
De basis staat. Je website is het volgende item op de lijst. Het is dé plek waar heel de wereld met je kan kennismaken. Daar wil je wel aandacht aan besteden dus. Brainy Branding is gepokt en gemazeld als het gaat om het realiseren van mooie, heldere websites die doen waar ze voor bedoeld zijn.


Andere uitingen
Brochures (je weet wel, die dingen waar je in kunt bladeren), je visuals voor social media, de belettering van je wagenpark, de look en feel van je pand – noem maar op. Tot en met het wachtmuziekje voor je telefooncentrale waardoor je merk lekker klinkt!


Brand audit
Kan je merk wel een verjongingskuurtje gebruiken? We nemen je merkuitingen grondig onder de loep. Met vitamine BB kun je er voorlopig weer tegenaan. Let op: het kán een beetje prikken.
Over ons (re)brandingproces
We inventariseren wat je nodig hebt
We maken stylescapes (een soort moodboard)
De stylescapes testen we bij je doelgroep
We ontwerpen de huisstijl
We maken een stijlgids voor het gebruik in de praktijk

Een voorbeeld van een stylescape
De uitkomst is nooit verrassend
Althans, niet voor jou. Gedurende het ontwerpproces ben je namelijk steeds betrokken. We werken samen op Miro (een online whiteboardtool). Daardoor blijft alles overzichtelijk. En het scheelt ook nog eens bakken met e-mail. Daarnaast zorgen we dat we alles testen: we checken onze ideeën bij je doelgroep. Daardoor weten we precies of we goed zitten, of dat we iets moeten bijschaven.

Een voorbeeld van een Miro-bord
Je bent de optelsom
van al je uitingen
Your vibe attracts your tribe, zeggen ze weleens. En dat is ook zo. Met de juiste uitstraling trek je de juiste klanten en medewerkers aan. En een uitstraling héb je, of je dat nou wil of niet. Het is een optelsom van alle uitingen die je hebt. Daar helpen we je graag mee!

