Skip to main content

Wat jij kunt doen voor je merk

Waar we het vaak verkeerd zien gaan? Bij het gat. Het verschil tussen identiteit en imago. Anders gezegd: de binnen- en buitenkant van de organisatie. Gelukkig kun je dat gat dichten

Hold the vision – trust the process

Intensief en interactief

Onze samenwerking is intensief en interactief. Van jullie verwachten we inzet en de bereidheid tot zelfonderzoek. Wij brengen creativiteit en brede ervaring. We gaan professioneel vol ‘aan’. We zijn eerlijk, betrokken en doen onze stinkende best voor je.

We gebruiken tools en werkvormen die het proces verdiepen en versnellen. We vertrouwen echter bovenal op ons luistervermogen. De belangrijkste elementen liggen in het donker te wachten op het licht. We voeren een goed gesprek over wat je wil, wat je kunt en welke stappen je voor je ziet. Daarna gaan we op zoek naar je onlyness – het unieke kenmerk waarmee je ideale klanten zich willen verbinden. We kijken naar je markt, drijfveren, strategie, je design en je organisatiecultuur.

Dat vertalen we in een merkplan, (re-)design en gedragskenmerken die je merk naar een hoger plan tillen. Welke klanten gaan je merk verder helpen? Wat drijft hen? Wanneer en waarom raden ze je aan bij anderen?

Veel merken hebben een gat tussen hun interne en externe merk

Benut
het potentieel
van je merk

Op weg naar stevigheid en duurzame groei

Internet vergroot de invloed van klanten en medewerkers. Er is steeds meer te kiezen in onze snelle wereld. Dat vraagt twee dingen: een kraakheldere marktpositie én een merk dat zo aantrekkelijk is dat klanten en medewerkers zich ermee willen verbinden.

Welke plek neem je in? In welke omgeving opereer je? Met welke trends heb je te maken? Waar liggen kansen? Wie zijn dan je (potentiële) klanten? En wat houdt ze bezig? Dat brengen we samen in beeld.

En: waartoe is je merk op aarde? We zoeken samen een strakke (her-)formulering van de reden van je bestaan. Een die duidelijk maakt waarom je product, je dienst of je organisatie ertoe doet. Hoe help je je klant de betere versie van zichzelf te worden? Welke archetypische rol vervul je? Welke waarden passen daarbij? Dat verkennen we met de mensen die belangrijk voor je zijn. Je MT, je aandeelhouders, je medewerkers en klanten.

Hoe het proces
eruitziet

Niet om je de stuipen op het lijf te jagen, maar een branding-, cultuur- of designproces is geen rechtlijnig gebeuren. Sterker nog: het is een zwermende beweging die uiteindelijk leidt naar helderheid. Hieronder gevisualiseerd als de Design Squiggle van Damien Newman. We gaan van ruis via inzichten naar focus. En van research via concept en prototype naar ontwerp.

Hold the vision – trust the process

Kennismaken?
Bel voor een afspraak!

Let's chat!
Scan de code
👋 Heb je vragen? Stuur even een appje.