Voor woest aantrekkelijke merken van binnen en buiten
Over ons ponykamp en reflectietijd

Ponykamp zomer 2022: freestyle hindernissenrit

Zomerbericht. Over de dilemma’s rondom reflectietijd en geestelijk bijtanken. En verderop in deze post een geweldige tip voor drukke creatieven: ‘outhorse your e-mail’. Ponykamp? Ponykramp! Twee keer per jaar mogen we bij Brainy Branding buitenspelen. Herbronnen bij hoe en waarom we begonnen. Ponykamp noemen we dat.

Geschatte leestijd: 3 minuten

Even los van opdrachten, haren los, beetje roskammen en hoeven krabben. Rondhangen, in boeken en op sites bladeren, een museum bezoeken, Miro-borden volplempen met ideeën, beelden en halve producten. Met een fijn muziekje op de achtergrond spelen met taal en ongeremd door-associëren op gekke ideeën. Ongedwongen opladen en bijtanken. Plannen maken voor het komend half jaar; voeden van onze van creatie- en realisatiekracht. Zomerse zoektochten uitzetten. Dat werk!

Dat is een lastig dilemma, zo’n strijd tussen hoofd, hart en onderbuik

Het virtuele tapijt

Juni-kamp begon dit jaar wat rommelig. Onaffe klantzaken lagen op de loer en lieten zich niet onder het virtuele tapijt vegen. Onze pony’s kwamen abrupt tot stilstand voor deze hindernis. En wat doe je dan: de stekker er écht uit of een compromis? Wetende dat er na de vakantie sowieso nog een stapel werk ligt… Dat is een lastig dilemma, zo’n strijd tussen hoofd, hart en onderbuik.

Hartgevoeld en hardbevochten

Aan de ene kant willen we natuurlijk het liefst na het kamp met hernieuwde energie en frisse moed door. Tegelijkertijd: we zijn niet alleen een tikje vrijgevochten, we zijn ook dol op onze klanten. Die vrijheid ‘krijgen’ we ook dankzij het geduld en inlevingsvermogen van onze opdrachtgevers. Die snappen dat creativiteit niet alleen gebaat is bij goede bedoelingen, maar ook bij ‘idle time’. Soms zelfs bij uitstelgedrag. Dat er soms onvermijdelijk stapeltjes ontstaan. We besloten: deze keer geen compromis, maar een welgemeend én, én. Hartgevoeld en hardbevochten. Voltige rijden voor onszelf én de stal uitmesten voor onze klanten. Voor Forzes waren we bezig met social media, een marketingcampagne en productontwikkeling. Voor Annelies Meijers van AM Kwadraat maakten we fijne visuals en daarnaast waren er losse eindjes van K&E, Birkman.nlSneak Peek en Werkorganisatie Druten Wijchen. En ja, we kwamen ook best wel aan onszelf toe.

Reflectietijd én opengeklapte laptop op vakantie

Stiekem vinden we dat eigenlijk niet heel erg; een aantekenboekje op een klaptafel in een tent, of een opengeklapte laptop op ons vakantieadres. Het is een teken dat we vol in beweging zijn. Voor onszelf en voor opdrachtgevers. En als het nodig is om genoeg reflectietijd over te houden na ons ponykamp, ‘outhorsen we gewoon onze e-mail’. Zie deze fijne tip voor een echte reset deze zomer. 

We hadden een heerlijk kamp en kunnen er na de vakantie weer vol tegenaan. Zomerse groet van Jolande van Straaten en Frank Goijarts!

Lees meer

Tof

  • KvK-nr. 59954280
  • BTW-nr. NL001693881B52
  • Brainy Branding © 2022